Laatste dagen Thailand, eerste dagen Taiwan! - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Angela Tabak - WaarBenJij.nu Laatste dagen Thailand, eerste dagen Taiwan! - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Angela Tabak - WaarBenJij.nu

Laatste dagen Thailand, eerste dagen Taiwan!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Angela

21 Februari 2007 | Taiwan, Taipei

Lieve allemaal! Ni hao!

Ten eerste wil ik jullie bedanken voor het lezen van mijn website en het plaatsen van de lieve berichtjes! Vind ze echt heel erg leuk, dus blijf vooral berichtjes plaatsen!

Ten tweede heb ik ook een Taiwanees nummer: 886921425454 (incl land/regionummer). Dus smsjes zijn zeer welkom!

Er is weer een hoop gebeurd sinds mijn eerste bericht. Ik zit op het moment in de student lounge, die 24/7 toegangelijk is, op een verlaten universiteits campus. Maar daar over later meer.

Ik zal jullie eerst nog even updaten over mijn laatste week in Thailand. De laatste week hadden we dus doorgebracht op Koh Tao; een klein eilandje, niet zo toeristisch en ideaal voor snorkel en duik-liefhebbers. We hadden een relatief luxe bungalootje gehuurd aan het strand voor euro 7,50 per nacht! Mijn dagen heb ik gevuld met zwemmen, snorkelen, boeken lezen en….ehhh…gewoon lekker op het strand liggen! Zo ben ik bijvoorbeeld een middagje meegeweest met de duik-boot van Hugo zijn duikschool (Hugo heeft zijn PADI gehaald op Koh Tao). Terwijl zij gingen duiken heb ik op 1 van de mooiste plekjes van Koh Tao gesnorkeld! Je ziet er de mooiste vissen; van alle kleuren van de regenboog tot aan pikzwart of kanariegeel.
Het nachtleven op Koh Tao was ook zeer relaxed allemaal. We hebben bijvoorbeeld wat avondjes op het strand gechilld met een biertje in de hand kijkend naar vuurshows (erg populair) met Franse chansons op de achtergrond. Ook zijn we naar het Koh Tao Underwater Festival geweest, het evenement van het jaar! Dit festival bevond zich op een groot strand, met honderden eet – en drinkstandjes, een podium en een echte Miss Koh Tao verkiezing! Dit was vooral voor de jongens een heuglijk gebeuren, aangezien er heel wat knappe gebruinde blondines rondhuppelden!
De laatste avond hebben we doorgebracht met Jack. Jack is een Thaise jongen die elke dag met zijn oma gegrilde sweetcorns (onwijs lekker!) op het strand verkoopt. Dag in dag uit. 7 dagen per week. Fedor en ik kochten er elke dag eentje en raakten zo met hem aan de praat. We kwamen er al snel achter dat Jack behoorlijk arm was en al heel wat had meegemaakt in zijn leven. We besloten om hem een avondje mee uit eten te nemen naar een Italiaans restaurant (heb nog nooit iemand zoveel peper en zout op zijn pasta zien gooien!) om vervolgens een biertje te drinken aan het strand. Hij bleef maar roepen dat we “zijn beste vrienden” waren en overlaadde ons met kadootjes. Zo heb ik een honderjaar oude munstuk (Baht) en een armbandje met Thaise vlinders gekregen. Was een zeer leuke avond.
De volgende dag vetrokken we weer terug naar Bangkok. Terwijl ik op de pier van Koh Tao op de boot stond te wachten hoor ik ineens “he Angela!”; terwijl ik verbaasd achter me kijk blijkt het Layla te zijn, een hockeymaatje van Leonidas! Wat is de wereld soms toch weer klein!
Eenmaal terug in Bangkok heb ik met Hugo de Grand Palace bezocht, aangezien die de vorige keer gesloten was en een must-see is. Het was natuurlijk weer zo ongeveer de heetste dag van het jaar, wat betekende dat we om de 10 meter even moesten uitpuffen en water drinken. Ondanks de hitte was het zeer indrukwekkend; al dat goud, versieringen en tempels, wow!
Om de vakantie in Thailand op een goede manier af te sluiten besloten we om die avond het hoogste gebouw van Bangkok op te gaan. Eenmaal boven hebben we onwijs decadent gegeten, voor wel 10 hele euries! Ze hadden wel rtientallen soorten vlees en vis, pasta’s, Thais eten, Mexicaans, sushi, noem maar op! Ongetwijfeld het restaurant met het mooiste uitzicht waar ik ooit heb gegeten!

De volgende dag (woensdag) was het eindelijk zover! Tapei! Ik was erg opgewonden om de stad en het land te zien wat ik 5 maanden lang als mijn “thuis” zou beschouwen. Om ongeveer 8 uur ‘s avonds kwamen we aan het op Chiang Kai Shek International Airport, waar wel 6(!) Taiwanese buddies (waaronder mijn buddies Annie en Sun, superlief!) ons stonden op te wachten!
Na een ritje van ongv 45 minuten kwamen we aan bij de Universiteits campus. Snel even mijn spullen gedropt en toen met mijn buddies een winkel ingedoken om een matras, deken en kussen te kopen. Dit bezorgde al gelijk mijn zogeheten eerste cultuurshock, want wat zij hier matrassen noemen is werkelijk niets vergeleken met de matrassen in Nederland. Veel te dun! Verder is mijn kamer “ok”, niet al te groot en moet het delen met 1 persoon. Er zijn 4 douches en 6 toiletten (waarvan 5 toiletten in de grond, niet fijn!) op de gang. Het fijne van de meisjes dorm is wel dat het midden op de campus ligt, dicht bij de student lounge, collegezalen en restaurants. De jongens dorm ligt bijvoorbeeld bovenaan de heuvel, wat 25 min lopen is! Het is wel een hele mooi campus; er zijn fonteinen, veel groen, ruim en het ligt onderaan een berg! De campus wordt omringd door straten vol met restaurantjes (waar je voor 1 euro een hele maaltijd kan nuttigen), 7 elevens (24/7 open!) en McDonald’s!
Na een behoorlijk zware nacht (mijn rug wil maar niet wennen aan zo’n dun matrasje!) stonden mijn allerliefste buddies me ‘s ochtends vroeg op te wachten voor een dagje Tapei! Na wat administratief gebeuren hebben we onder andere de Tapei 101 (hoogste gebouw ter wereld, was wel een beetje trots:)) bezocht, een typisch Taiwanese maaltijd genuttigd en een night market bezocht. Deze markten zijn van 6 uur ‘s avonds tot ongv 3 uur in de morgen open en je kan er van alles kopen; van gegrilde sprinkhanen tot aan sokken!
Ondertussen had ik al wat leuke andere exchange studenten ontmoet (waaronder 2 Franse meisjes, 1 Canadees meisje, een Belg en 3 andere Nederlanders). De groep exchange studenten is niet zo groot (ongeveer 20), wat het contact misschien wel des te makkelijker maakt. Omdat de campus en Tapei nagenoeg verlaten zouden zijn vanaf zaterdag, vanwege Chinees nieuwjaar, besloten we met een groepje van 6 om een tripje te maken naar Kaoshiung. Dit is de op een na grootste stad van Taiwan en ligt in het zuiden van Taiwan, wat een heel ander klimaat heeft (een stuk warmer). Hier hebben ze veel meer activiteiten omtrent het nieuw jaar feest en het werden uiteindelijk 3 hele leuke dagen! We hebben bijv een dagje tempels bezocht, zijn naar het strand geweest, en ‘s avonds waren er veel leuke activiteiten (zoals night markets en live optredens).

Ik ben inmiddels weer terug in Tapei en Chinees Nieuw Jaar is bijna ten einde! Gelukkig maar, want dan zijn tenminste alle winkels en restaurants weer open, en stroomt de campus en meisjes dorm weer langzaam vol! Mijn indruk van Taipei en Taiwan is zeer goed tot dusverre. Voel me eigenlijk vanaf moment 1 zeer thuis hier. Je ziet hier nauwelijks toeristen, niemand spreekt een woord engels, overal neon-lichten, en het is een wirwar van verkeer en mensen,. De stad slaapt geen moment!
Vanaf maandag beginnen de introductiedagen, colleges en mandarijn lessen. Vooral in de mandarijn lessen heb ik erg veel zin; zonder een woordje mandarijn is het af en toe erg lastig hier! Mijn ontbijt bestel ik bijvoorbeeld met een menukaart in het mandarijn, waar mijn buddies de engelse woorden achter hebben gezet. Veel handgebaren en gewijs dus!
Tot aan maandag zal ik mijn dagen vullen met shoppen, cultuur opsnuiven en het nachtleven van Tapei wat beter te leren kennen! Genoeg te doen dus!

Nou lieve mensen, ik ga er nu toch echt een eind aan breien (tot ieders vreugde;))! Ik zal proberen mijn website wat vaker te updaten zodat de verhalen niet zo lang worden! Ik hoop dat alles nog steeds goed gaat in Nederland en we bellen/sms-en/msn/en!

Dikke kus!

  • 21 Februari 2007 - 20:03

    Robert:

    Just jack! Aardig van jullie :D Lekker kleurtje heb je, bijna net zo bruin als ik na m'n 10x zonnebank. Wel ander weer in Taiwan, jas aan. Ganzen plukken en zelf een matras vullen :p

  • 21 Februari 2007 - 21:29

    Genevieve:

    Hey Ange! Sounds like your having a great time!!! Enjoy! Ben je al begonnen met je kroegentocht in Taipei? Daar zou je toch niet al te lang meer mee moeten wachten denk ik... Kus!

  • 22 Februari 2007 - 00:08

    Yvonne:

    Bayoke Towers dus, dat hoogste restaurant van Bangkok... ;) Mooi he? Leuk je even gesproken te hebben vanmiddag! En zoooo goed te horen (en te zien!!) dat je het naar je zin hebt!!! xx

  • 22 Februari 2007 - 09:45

    Anouk:

    Zo te horen vermaak jij je daar prima!!! Ben errug jaloers op je! Geniet er ontzettend van! Ga zo je foto's bekijken!!!

    Kusss Anouk

  • 22 Februari 2007 - 11:41

    Tien:

    Hey Brownie :)!! T klinkt allemaal perfect daar in Taipei! Na een heerlijk vakantietje in Thailand :D nu eindelijk settlen in Taipei!! Heel veel plezier, geniet er lekker van en spreek je snel! Dikke kusssssss Tien

  • 23 Februari 2007 - 10:29

    Maria:

    Hey schat, wat een avontuur zeg!!! Ik geniet met je mee via je foto's ;-). Ik spreek je snel weer -X- Maria.

  • 23 Februari 2007 - 14:19

    Emma:

    Angie lieverd! Geweldig weer!! Ik ben blij dat je je meteen zo thuis voelt; hopelijk pak je dat Mandarijn snel op :) Fantastisch trouwens hoe snel je 'de vingers' oppakt op foto's.. wanneer je terug bent zullen we die van onze pic-sessies moeten afslaan.. hihi..
    Have fun in je intro dagen!
    Deikke kussen!

  • 25 Februari 2007 - 15:50

    Gertje:

    Hee shopbabe,

    Ziet er weer toppie uit. De kunst van sitebuilding heb jij wel iets beter onder de knie, maar in ieder geval delen we de ervaring: It's different...om t met Robert's woorden te zeggen. Slaap lekker en tot de vroege morgen.
    Kus!

  • 25 Februari 2007 - 16:07

    Tante Tiny :

    Lieve Angela,
    Ik ben nu bij Marian en we kijken samen naar je foto's; leuk om te zien hoe je het daar hebt. Ik ben trots op je. Fijn om je aan de telefoon gehoord te hebben van de week, ik bel je binnenkort weer. Heel veel liefs en kussen, Tante Tiny, dag lieverd!!

  • 25 Februari 2007 - 16:11

    Marian:

    Hoi Ans, nou, ik dan ook even een berichtje!! Leuk hé dat mijn moeder zo dapper aan de computer is gaan zitten voor jou!!Ik ben net terug van wintersport, het was geweldig!! Als ik jou foto's zie dan krijg ik wel erg veel zin in strand en palmen.... Geniet ervan, maar zo te zien op de foto's doe je dat wel!!
    lieve groetjes, Marian

  • 25 Februari 2007 - 16:22

    Roselyn:

    hallo angela,
    hoe is het daar?
    heb je al nieuwe vrienden?
    en heb je al heimwee?
    nou ik lees het allemaal wel...

  • 25 Februari 2007 - 16:23

    Roselyn:

    hoi angela ik was de smilies vergeten te plaatsen..dus geef ik er nog een paar...:d :p ;)
    kus roos

  • 25 Februari 2007 - 16:42

    Lizzy:

    So wat ben ik jaloers! haha :D
    Het klinkt echt geweldig en de foto's bevestigen dat ook.
    Fijn dat je je al zo thuis voelt, en die matrasjes wennen heus wel je bent gewoon een verwende Nederlander! haha (grappie)

    Kus Lizzy

  • 26 Februari 2007 - 00:54

    Jean:

    Eh Angie leuk om te horen dat je het naar je zin hebt in azië..maakt niet uit dat je in NL niet meer kon afspreken, we houden contact via internet. veel plezier verder nog daar he! kiss

  • 26 Februari 2007 - 19:01

    Serrah:

    Haihai!
    Fijn dat je het zo leuk hebt zeg! Het ziet er fantasties uit! Heel veel plezier de komende weken, maar dat zal wel lukken! Ik kijk uit naar je volgende berichten en foto`s!
    Kus Serrah

  • 27 Februari 2007 - 15:49

    Moon:

    Hallo lieverd!!

    Ziet er allemaal echt fantastisch uit!! Mooie foto's en echt toffe verhalen. Klinkt alsof je je daar wel vermaakt. haha.
    Heel veel plezier nog daar en we houden contact!!
    kus kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Taiwan, Taipei

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 April 2007

Leve de Koningin!

23 Maart 2007

Een Hollands meisje in Taiwan

21 Februari 2007

Laatste dagen Thailand, eerste dagen Taiwan!

06 Februari 2007

I heart Thailand!
Angela

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 49234

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: